söndag 6 januari 2013

Kindpussar 10-,,,oh just fuck it

Det är som att dammarna brustit och nu springer jag jämt och ständigt in i folks ansikten till höger och vänster. (Och sen höger igen. Three, remember) Jag ger upp. 

Anyway, moving right on:
Julen
London var awesome.

Superhotell.
Roomservice.
Champagne. 
Drinkar.
Mimosas till frukost. 
Superjulmiddag. 
Partyhattar
Smällkarameller
Supermat in general
Fantastisk musikal
Great shopping
Great great GREAT people
En awesome time all around.

Hela upplevelsen var så långt ifrån vad jag är van vid att jag spenderade större delen av resan helt dazed (kan ha berott på förkylningen också). 
Har insett att jag aldrig kommer att bli någon märkesnörd och att jag känner mig sjukt obekväm och uttråkad i sådana butiker. Jag har också insett att få ett vinglas och en bit dyr choklad medan man shoppar och att få sina kläder uppburna till ett awesome rum av ens egna lilla springmänniska är pretty frikkin awesome. Likaså att bara kasta sig in i en taxi utan en tanke på tunnelbanan och att skaffa fram en bil till flygplatsen stället för att strula med tåget. I could get used to that. 

Så vi shoppade,vi åt, vi vandrade. Vi fick se London i princip rensat på folk (fick lite apokalyps-vibbar där) och vi fick se London fyllt till bristningsgränsen med folk. Neither var särskilt praktiskt.
Vart inte särskilt mycket sightseeande på grund av hela well, julen and all,  så det får bli till nästa gång (Camilla? Alex? Anyone?)

Sen vart det hem till Amsterdam för NYÅR

Nyår gick inte problemfritt, men det vart awesome ändå. Mer så än förväntat skulle jag säga. 
Bra folk, definitivt. Underbar värdfamilj. Champagne, ostron (hey, that wasn't so bad actually, who knew!) fina kläder, fyverkerier ööööööveeeeraallllt  (även där man kanske INTE ville ha dem..heh..as pictured below.) och så wrap it all up med ett roligt party. Trots allt.
Smällare i örat. See if I care.
För yeah polisen stängde ner partyt vi planerat att gå till ( och betalat dyra fucking pengar för. Det är jag fortfarande bitter över). Och vårt backup party. Och vårt backup-backup party. What can I say...
Men SEN så, hittade vi tillslut ett party. Där dom först inte ville släppa in oss för dom var inte så sugna på att  även dom bli nedstängda. Men hell, om man bara hänger nog länge i dörren och ser bedjande ut så. 
Ended up being a great night. 

Igår var det lördag. Skulle gå ut men somehow ended up i min soffa tillsammans med Jessica och en burk b&j (strawberrycheescake), en paket gräddchokladbakelser, två påsar chips (hey, dom är bara 150g här i landet) en påse lakrits, en påse suragodisar, 1,5 liter 7up och filmen Magnolia. 

I would do it all again. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar